مورد عجیب مورایس؛ می‌بازد و قراردادش تمدید می‌شود

به نظر می‌رسد مسائل غیرفوتبالی مانع از فسخ قرارداد یا برکناری مورایس شده است

مراسم تقدیر از ژوزه مورایس در تمرین سپاهان به علت رو آوردن به دین اسلام-ایسنا

سپاهان اصفهان به‌رغم صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید ستاره‌های گران‌قیمت ایرانی و خارجی، در لیگ درجه دو آسیایی هم توان برد حریفانش را ندارد.

شاگردان ژوزه مورایس در هفته گذشته مقابل تیم نه‌چندان قدرتمند شارجه امارات با نتیجه سه بر یک شکست خوردند تا اکنون با کسب تنها سه امتیاز از سه مسابقه، امیدهای‌شان برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا کمرنگ‌تر شود. با این حال، هیچ خبری درباره اولتیماتوم مدیران سپاهان به مورایس تازه ‌مسلمان‌شده یا انتخاب احتمالی سرمربی جایگزین منتشر نشده است و به نظر می‌رسد این مربی گران‌قیمت در حال طی کردن سومین فصل ناموفق خود در فوتبال ایران است.

در شرایطی که از امسال ۱۲ تیم برتر غرب آسیا در لیگ نخبگان مسابقه می‌دهند و سایر تیم‌ها راهی لیگ قهرمانان شده‌اند، کسب پیروزی‌های مداوم تراکتور و سپاهان، نمایندگان ایران در این لیگ، برابر تیم‌های ضعیف آسیایی و دست‌کم صعود به مرحله بعدی انتظار زیادی از طرف مردم اصفهان نبود، اما سپاهانی‌ها با سرمربی پرحاشیه خود، پس از شکست چهار بر یک برابر شباب الاهلی و ناکامی در رسیدن به لیگ نخبگان، حالا در لیگ قهرمانان هم از رقبا عقب‌ مانده‌اند.

سپاهان بعد از باخت دربرابر الوحدات اردن، این‌بار مقابل شارجه امارات هم شکست خورد تا به این ترتیب شارجه و الوحدات با هفت امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار بگیرند. مورایس در هفت بازی آسیایی آخر تنها یکی را برد و شش مسابقه دیگر را باخت.

عملکردی که برای سپاهان اصفهان، پرهزینه‌ترین باشگاه ایرانی در چندسال اخیر، به هیچ وجه قابل قبول نیست و سبب شده است تا هواداران سپاهان در چند مسابقه اخیر علیه مورایس شعارهای تندی سر دهند، اما با این حال مدیران کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، که پیش از این خبر اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی‌شان منتشر شده بود، هیچ واکنشی به این ناکامی‌ها نشان نمی‌دهند.

وضعیتی که برای هواداران پرشور اصفهانی تلخ و دردناک است، زیرا تیم محبوبشان تنها در طی یک دهه از حضور در فینال آسیا و جام باشگاه‌های جهان به لیگ درجه دوم آسیایی رسیده است. مهدی آذربایجانی، مدیرعامل باشگاه سپاهان که دو هفته قبل به‌دلیل اتهام‌های مالی از سمتش برکنار شد، در فصل نقل و انتقالات لیگ امسال تلاش کرد تا گران‌قیمت‌ترین بازیکنان ایرانی و چند بازیکن کارنامه‌دار خارجی را بخرد و به ناکامی‌های چندسال اخیر سپاهان در لیگ برتر و مسابقات آسیایی پایان دهد، اما خریدهای او تاکنون عملکرد‌های ضعیف و پرانتقادی را به نمایش گذاشته‌اند تا انگشت اتهام، بیش از هرکسی، به سمت سرمربی پرتغالی نشانه رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شرایطی که ریخت‌وپاش‌های فراوان مدیران فولاد مبارکه در فوتبال ایران پیوسته با طرح اتهام‌های مالی و اختلاس علیه مدیران آن همراه بوده و محمدرضا ساکت، مدیرعامل فصل گذشته سپاهانی‌ها، نیز به‌دلیل اختلاس ۳۰۰ میلیارد تومانی برکنار شده است، باید منتظر ماند و دید که آیا احمد یوسف‌زاده، مدیرعامل جدید سپاهانی‌ها، می‌تواند تیم محبوب اصفهانی را از وضعیت موجود نجات دهد یا او هم تصمیم دارد به کار با ژوزه مورایس ادامه دهد.

مواریسی که حالا بسیاری از هواداران سپاهان و پیش‌کسوتان این باشگاه معتقدند صلاحیت نشستن روی نیمکت زردپوشان را ندارد، اما تمدید قرارداد مدیران فولاد مبارکه با این پرتغالی پس از دو فصل ناکامی، نشان می‌دهد که احتمالا مسائل غیرفوتبالی، مانند زدوبندهای مالی و دلالی، در پشت پرده این تمدیدها وجود دارد.

بیشتر از فوتبال